Nyårslöften 2009

Äsch, jag kan inte sova. Hopplöst det här ju..! Gick upp istället och gjorde mig en kopp te och började fnula lite på mina nyårslöften för det kommande året. Jag har väl inte varit sådär jättebra på det tidigare, men nu känner jag att jag faktiskt nog är rätt motiverad till att sätta upp lite nya mål. Så här sitter jag nu och känner att jag faktiskt kommit fram till en hel del vettigt.

1. Ta hand om mig själv:
Det senaste året har jag varit alledeles för dålig på att ta hand om mig själv och nu mår jag rent ut sagt piss. Känner mig som ett vrak med ständig huvudvärk och ryggont. Och det faktum att jag haft både magkatarr och lunginflamation två gånger vardera under det här året gör mig bara än mer övertygad om att 2009 måste bli ett hälsans år. 

För att sammanfatta det hela så kan jag väl säga att detta kommer bestå i att jag måste börja äta bättre mat med mer frukt och grönt, fibrer och vitaminer. Att jag måste börja träna regelbundet och spendera mer tid ute i friska luften. Och slutligen att jag måste försöka dra ner på stressen genom att börja planera min vardag med allt plugg lite bättre..!


2. Avsätta mer tid till roliga saker:
Precis som jag har varit dålig på att ta hand om mig själv har jag även varit dålig på att ta mig för med roliga saker. Och på sätt och vis hänger väl det hela ihop eftersom att unna sig själv tiden att göra roliga saker också är att ta hand om sig själv. Just nu blir det mest att jag fastnar framför datorn eller tv:n när jag har någon ledig tid eftersom jag inte orkar ta mig för med något annat. Men jag tror att genom att man gör roliga saker så får man också en massa ny energi, så 2009 ska bli ett år då jag börjar göra mer saker för mig själv. Vilket kan vara i princip alltifrån att ta mig tid att fotografera, lyssna på en massa musik och läsa bra böcker till att gå på bio och sen en bra film eller ta en mysig fika med en vän..!


3. Bli mer ansvarsfull när det kommer till min ekonomi:
Tro det eller ej, men jag är en riktig slösa och det senaste året har varit ett riktigt spenderar-år, varför min ekonomi just nu är på fullkomlig bristningsgräns. Inte alls bra. Så mitt ekonomiska mål för 2009 blir helt enkelt att bete mig mer ansvarsfullt och lära mig hushålla bättre med pengar. Och för att över huvudtaget lyckas med detta hade jag tänkt att jag skulle göra en budget, vilket jag ju faktiskt borde vara expert på vid det här laget som den ekonomielev jag är...


Det här är alltså min nyårslöften för 2009. Och som vi alla vet så brukar ju framförhållning resultera i bra resultat och av den anledningen tänker jag sätta igång redan imorgon (idag...?) med planeringen för detta lilla "projekt"..! Så önska mig lycka till helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Kakan

Sv:

Hej och tusen tack för ditt omtänksamma inlägg!

Vad kul att se att folk orkar stanna upp och bry sig om andra sådär.



Precis som du skriver är jag väl rädd att bli avstängd. Men just nu känns det som om det kanske skulle vara skönt. Känns som det är för mycket hela tiden, aldrig nån lugn och alltid nåt nytt.



Ska tänka på det.



Kram från mig.

2008-12-26 @ 11:53:21
URL: http://kakan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0