Helgen och veckan som varit

Tiden går så fort nu för tiden tycker jag. Nästan för fort. Helt plötsligt är det en ny vecka igen, innan jag ens hunnit vänja mig vid den förra veckans intågande.

Hur som helst så är jag sjuk. Igen. Inget jätteallvarligt, men tillräckligt för att dra ned både ork och humör. Börjar bli lite tröttsamt det här med alla förkylningar titt som tätt. Ska till farbror doktorn i nästa vecka för att utreda eventuell astma eller allergi. Jag hoppas självklart innerligt att det inte är det senare, för då blir det ju lite problem med det planerade hundinköpet i framtiden. Hoppas, hoppas, hoppas!

Förra veckan var lite körig. Mycket att göra och dessutom har jag inte haft något internet här hemma då vi just nu håller på och byta leverantör, därav min frånvaro här. Nu verkar det dock fungera igen, om än lite skakigt. Helgen som varit nu har varit lugn och skön. Min kära mamma fyllde år i förra veckan så i fredags hade vi födelsedagsmiddag här med tårta och hela köret, mysigt! I lördags träffade jag Maria inne i stan för en fika och bio. Vi såg Coco - Avant Chanel, drack en massa god latte och tog igen allt vi missat de tre veckorna som gått sedan sist vi sågs. Självklart hann vi även med en liten tur i affärerna, tihi..! Köpte världens mysigaste vantar från Indiska då jag höll på att frya ihjäl i blåsten som varit här i Stockholm nu i helgen. Igår vart det plugg för hela slanten och mys med min älskade pojkvän. Sen var det helt plötsligt söndag kväll och dags att ladda inför en ny vecka.

Nu efter en dags förkylnings-kurerande med te, nässpray och diverse huskurer så är det alltså dags att försöka ladda lite igen. Hade tänkt försöka ta mig iväg till skolan imorgon så då är det väl bäst att se till att jag får min skönhetssömn. Ska gå och ta ett varmt bad nu och sen krypa ner i sängen och läsa en stund tänkte jag, det får bli kvällens nedvarvning, sen soooova!

Nighty nighty!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0