Veckans tjejsnack

Lärdom är alltså temat för veckans tjejsnack!



1. Vad vill du lära dig?
Just nu är jag otroligt sugen på att lära mig nya språk. Eller ny-gamla rättare sagt. Skulle vilja ta tag i både mina gamla italienska- och franska-kunskaper! Och så vill jag lära mig att spela cello! Det är så fint!

2. Vad lärde du dig senast?
Att vuxna människor inte alltid beter sig som vuxna. Lite av en besvikelse måste jag säga.

3. Vad känns onödigt att kunna?
Saker som man inte har någon användning för. Varför inte maximera lärdomen av det man verkligen har nytta av istället? (I skolan menar jag alltså...)

4. Vad lärde DU senast någon annan?
Min kära mamma fick en liten lektion i grundläggande datakunskap. Till hennes försvar måste jag säga att hon är riktigt duktig, men lite nytt behövde hon nog lära sig... :P

5. En lärdom du fått med dig från din barndom?
Att det är viktigt att få skratta och vara glad! Lite klyschigt kanske, men that's the truth...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0