Dream, dream, dream

Idag är jag så sjukt trött. Har egentligen inga lektioner idag men sitter i skolan och kämpar med en samhällskunskapsuppgift i alla fall. Funderar dock på att åka hem istället och vila lite, för jag håller bara på att somna hela tiden. Så får jag ta nya tag ikväll istället.

Om jag får drömma lite fritt så önskar jag att jag just nu vore i någon mysig liten stuga nånstans ute på vischan med en hund och några fina hästar. Och så J förstås! Då skulle jag bara gå och mysa hela dagarna, pyssla med hästarna, gå långa promenader i skogen, laga en massa mat och baka, sitta framför brasan på kvällarna och dricka varm choklad. Herregud. Jag låter som en pensionär. Och situationen är ju den att jag just nu sitter i en gymnasieskola mitt i Stockholms innerstad och stirrar rakt in i en dataskärm, så det där scenariot känns ju ganska avlägset. Men drömma får man...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0