Helgen som varit

Den här hösten började lite konstigt måste jag säga. Till att börja med kände jag mig otroligt utvilad och faktiskt riktigt pepp på att börja skolan igen, så jag var liksom inställd på att köra igång stenhårt med allt nytt. Men sen kom då den berömda influensan och jag vart liksom helt avkastad av banan och således har de två senaste veckorna varit ett enda kaos där det känts som att jag gått omkring i ett vakum. Nu känns det dock som att jag börjar landa lite i mig själv igen och imorgon är det väl tänkt att livet ska återgå till det vanliga med skola, plugg och träningar, så varför inte återuppta bloggandet igen också liksom? 

Till att börja med kan jag ju berätta att jag haft en jättebra helg. Den har varit lugn och skön och alldeles så som en helg ska vara. I fredags tog jag det bara lugnt, var heeelt slut efter veckan, så jag hjälpte mamma att handla lite, åt middag, kollade lite på tv och gick faktiskt och lade mig redan vid tio-tiden. Vaknade upp riktigt utvilad i lördags och mötte upp Maria inne i stan vid tolv-tiden för en fika och lite catch-up på vad som hänt sen vi sågs sist. Blev självklart den vanliga rundan på stan också och trots att jag egentligen inte tänkt köpa nåt så kom jag hem med en massa saker, ska visa sen! På kvällen åkte jag hem till baby där vi lagade middag tillsammans, blev köttgryta med rotfrukter i och ris till, nomnom! Imorse gick vi upp ganska tidigt och åt frukost och sen bar det av till Tyresta nationalpark där det vart skogspromenad och mys med fika. Det var riktigt mysigt och skönt att komma ut lite! Det enda som fattades var egentligen en hund, men det är ett annat problem. ^^

Nu ikväll har jag haft en riktigt hemmafixarkväll i sann Ernst-anda, höhö..! Har hunnit med att både tvätta, diska, stryka, städa av lite och till och med måla en vägg! Det ni, det är effektivitet på hög nivå! Nu ska jag strax hoppa in i duschen och börja förbereda mig lite inför morgondagen och skolan, men återkommer lite senare med bilder på shoppingen! 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0