Tjejsnack - Böcker

Så var det dags för veckans tjejsnack igen..! ^^ Denna vecka handlar det om böcker.



1. Använder du bokmärke när du läser, vilken typ?

Yes, det gör jag. Har ett jättefint, blommigt från Ordning & Reda som är dubbelvikt och med magneter så att man liksom lägger det "om" sidan ifråga. Supersmart om du frågar mig. :)

2. Vilken är din favoritbok?
Jag har otroligt många böcker som jag tycker om och som betyder mycket för mig men min absoluta favoritbok, alla kategorier, är Blonde av Joyce Carol Oates. Handlar om Marilyn Monroe och är så otroligt stark och med ett fantastiskt språk. Den tog ett tag att "komma in i" men när jag väl hade gjort det var det som att hela min världsbild förändrades. Magiskt.

3. Favoritförfattare?
Precis som när det gäller böcker så finns det ju så många som jag tycker om, så nu drar jag några utav mina favoriter istället för att bara välja en. Dessa är i alla fall Joyce Carol Oates, Vladimir Nabokov, John Irving, Stig Dagerman, Paulo Coelho, John Grisham och många, många fler.

4. Läser du samma bok flera gånger?
Bara de som är riktigt, riktigt bra.

5. Finns det någon bok du önskar det gjordes film på?
Nej, jag föredrar att bilda mig min egen uppfattning om miljöer, karaktärer etc. Blir så mycket bättre när man skapar sin egen värld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0