Veckans tjejsnack

... går i kärlekens tecken! Tjejsnack

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

1. Vill du gifta dig/är du gift, varför?, om inte av vilken anledning?
Ja, jag vill helt klart gifta mig och självklart med min älskade J! Jag tycker att det är ett fint sätt att visa både för varandra och för resten av världen att man älskar varandra. Sen så är jag ju en såndär riktigt traditionell person som tycker det är supermysigt med hela tanken på att vara någons (läs J:s) fru med villa, volvo och vovve. Jag var nog en hemmafru i mitt förra liv...

2. Vilket skulle du välja (förutsatt att du vill gifta dig), kyrkligt eller borgeligt?
Förut var jag helt inställd på att jag skulle gifta mig borgeligt eftersom jag känner att jag verkligen inte kan stå för något utav det som kyrkar förespråkar, plus att det skulle kännas konstigt att gifta sig i guds namn när jag ju gifter mig för kärlekens skull. Jag vet dock att det betyder väldigt mycket för J att gifta sig i kyrkan och för hans skull kan jag absolut tänka mig att göra den uppoffringen, börjar faktiskt vänja mig vid tanken ju mer tiden går.

3. Skulle du välja litet eller stort bröllop?
Jag går efter den über-svenniga tanken att lagom är bäst i det här sammanhanget. Jag vill absolut inte ha något mastodont-jätteöverdådigt-flåd-bröllop men samtidigt vill jag kunna bjuda både släkt och en massa vänner och då blir det ju onekligen en del folk, så lagom alltså!

4. Vilken typ av klädsel & färg skulle du ha?
Jag skulle vilja ha en kritvit, hellång brudklänning i lite 50-tals stuk, gärna med något inslag av spets, en ganska klassisk hår-uppsättning och så en stor bukett röda rosor till det!

5. Var skulle du vilja åka på bröllopsresa?
Jag vill faktiskt inte åka på bröllopsresa. Jag känner hellre att jag skulle vilja ta ledigt i typ två veckor med min älskling och ha tid att bara vara med varandra, på hemmaplan. Ha tid att gå ut och äta mysiga middagar, gå långa promenader, gå ut och äta brunch, kort sagt ha tid för varandra i vardagslivet och lyxa lite för sånt är så svårt att hinna med när livet bara rusar på.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Leja

oj, du skrev nästan likadant som mig på första frågan. jag skrev "Jag vill absolut gifta mig någon dag och självklart med min älskade M. Jag tycker att det är ett fint sätt att visa varandra och alla andra hur mycket man älskar varandra.

". spoooky

2009-09-19 @ 17:46:06
URL: http://lejas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0